30 Ekim 2009 Cuma

Liseli Olduğunuza Delalet Eden 10 Şey

       İnsanoğlu doğar büyür, liseye başlar efenim. İlkokuldan liseye geçme  evresinde ise hayatındaki en büyük mutasyonu geçirir. İzninizle insanların liseli olduğuna kanıt gösterilebilecek 10 şeyden bahsetmek istiyorum. 'Bunları üniversiteliler de yapıyor' demeyin. Başlangıcı liseye tekabül eder.

  1. 'İçiyorum her gece' avatarı: Msn olsun, Facebook olsun, başka bir yer olsun... Birinin profil 'Ulan geçen yine ne içtik hea' şeklindeyse, eleman %90 liselidir. Hatta 3. ile 4. bira arasında uzun zamandır hoşlandığı ama bir türlü açılamadığı kızı arayacak kadar armut olan bir liselidir. İçki kültürü vodka-meyve suyu ve biradan ibarettir.
  2. Takım kravatı: Hayatını geri kalanında giyecek olsa bile takım kravatının alınış tarihi aşağı yukarı lise yıllarına tekabül eder. Takımına yürekten bağlı, ölümüne fanatik gencimiz, müdür muavininden yediği onca azara rağmen kravatını büyük bir coşkuyla giymeye devam eder.
  3. Kaç kişiyle çıktım hesabı: Ben hayatımda bunu yapan insan kadar malını az gördüm. İlkokulda da çıkıyor böyle denyolar, ama asıl lisede hesaplamaya başlıyorlar. Hele erkeklerin 'Kaç kızı yedim?' sorusu altında saymaları yok mu, illet ediyor adamı. Bu nasıl bir skor aşkıdır, anlamış değilim.
  4. 'Aşkımdan öldüm' temalı şiirler: Lisedeyseniz, aşıksınız arkadaş! Boşuna laga luga yapmayın. Aşıksınız ve şiir yazıyorsunuz işte. Liseli adamı anlamanın bir yolu da defterlerinin arka sayfalarına bakmaktır. 2-3 satırlık, duygu dolu, elem dolu bir şiirimsi görüyorsanız bingo! Bu bir liselidir. Ama tabi yanılma payım yok değil. Çünkü bu duygusal denyolar üniversiteye geçince bunu yapmaya devam ediyor.
  5. 'Hadi kavga edelim' coşkusu: Biri size yamuk yaptı, ve liselisiniz diyelim. gidin ve bunu kendi sınıfınızdakilere anlatın. %98,7 'Dövelim abi' diyecek. Çünkü orası bir lise, ve arada sırada kavga olmalı. Yoksa Milli Eğitim Bakanlığı saymıyormuş okuduğunuz 4 seneyi. Yeminle söylüyorum.
  6. Hocalardan ismiyle bahsetme tutkusu: Giriş yaparken 'Hocalardan' demem bile liseli olduğumun %70 ispatıdır a dostlar. İlkokuldaki 'Ayşe Öğretmen yarın sözlü yapacakmış.'lardan lisede eser yoktur. 'Olm Figen çok pis geçiriyormuşlan yazılılarda' gibi cümleler alır onun yerini. Dikkat edin hoca bile denmiyor. Öyle vahim bir durumda lise gençliği. Yaa yaa. 
  7. Derbilerden sonra okula formayla gitme hastalığı: Aslında birçok insan bunu göğsünü gere gere yapıyor, ama başı yine liseliler çekiyor. 'Ulan nasıl da koyduk' temalı konuşmalar, formanın yakasından görülen beyaz gömleği bertaraf etmiyor ne yazık ki. Bak yine içim bir hoş oldu düşününce.
  8. 'Ben her şeyi biliyorum' düşüncesi: Tarih olsun, sanatolsun, siyaset olsun, futbol olsun... Her konuda söyleyecek 3-5 bir şeyi olan insanlar bu özelliklerini lisede kazanıyorlar. İleriki hayatlarında da devam ediyor bu durum, ama lisede neyse düşündükleri, daha bir ateşli daha bi yürekten savunuyorlar. Alttan almak gibi bir özellik kesinlikle mevcut değil, bıraksanız sabaha kadar tartışırlar yani.
  9. 'Ben metalciyim' ekolü: Üstünde Metallica tişörtü, onun üstüne Slayer kazağı, altında Sodom damgalı kot, boynunda Pentagram kolyesi... Giydiği her şeyde dinlediği gruplar hakkında çıkarımlar yapmayı mümkün kılan insanların %82si liseliymiş. İnanmayan denesin. Hatta 'Hangi liseden' diye sorun gördüğünüz bu tip insanlara. 'Ne lisesi kardeşim' cevabını almayacaksınız. Mezun bile olsa gayriihtiyari mezun olduğu lisenin ismini zikredecek. O da farkında çünkü içinde bulunduğu durumun.
  10. Her şeyi cinselliğe çekme merakı: İçinde 'koymak', 'geçirmek', 'becermek' olan her cümleyi 'Hihi ne dedi' şeklinde karşılayan bir insan, iddaa ediyorum 18 yaşından büyük olamaz. Ya liselidir, ya da liseye geçmek üzeredir. Bu aptal evreyi atlatana kadar da, her şeyi cinselliğe bağlamakla yükümlüdür bir nevi.




Hiç yorum yok: